Tuesday, November 6, 2007

umno cuma agenda peribadi


Sekarang nie ada perhimpunan amno. ucapan pemimpin amno nie tanpa segan silu ditayang kan di tv kerajaan yang sepatutnya berkecuali dari pengaruh politik. amno seharusnya mempunyai tv sendiri untuk menyampaikan agenda parti bukan dengan cara menyalah guna kemudahan kerajaan demi parti, pekara yang berluas-luasa sebegini menjadikan rakyat tidak dapat membezakan antara kerajaan dan parti politik.ini mendedahkan negara kepada amalan salah laku dan rasuah yang akan merugikan rakyat sendiri.
Apapun semperna penghimpunan amno nie saya ingin jika mereka mencadangkan bangsa melayu ditukar nama kepada bangsa malaya, kerana melayu sering diangap layu sinonim dengan namanya yang melayu, sikap layu ini mengambarkan kemanjaan dan perlu dibantu selalu tapi tidak jugak kembali segar kerana tetap melayu.
10 hb bulan nie ada pehimpun bersih didataran, tapi tak dapat menghadirkan diri kerana ada urusan lain. semoga pehimpunan ini berjaya bukan sahaja 100ribu yang datang malah lebih daripada itu,
sekiranya pehimpunan ini gagal maka sudah tibalah masanya parti-parti bukan barisan membubarkan parti lalu menukar negara demokrasi kepada negara komunis yang mengamalkan sistem satu parti.
biarkan barisan menang tanpa bertanding itu lebih baik daripada terus ditipu dan belawan secara tidak adil.

No comments: